Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies
Studia stacjonarne dla dzieci w wieku 6 - 7 lat (roczniki 2016, 2017)

Odkrywanie | Wrocław

Odkrywanie to: 16 warsztatów naukowych, 2 warsztaty kompetencyjne i 2 wykłady

Blok I (9 września - 28 października)

Wykład: Dlaczego wulkany wybuchają?
Uczestnicy wykładu dowiedzą się, kto i w jaki sposób bada wulkany. Poznają odpowiedzi na pytania: komu wulkany są potrzebne? Co to w ogóle znaczy, że wulkan jest czynny? Co powoduje, że wulkan wybucha? Studenci obejrzą także pokaz wybuchu wulkanu na specjalnie przygotowanym modelu.

Prowadząca: dr Olga Kromuszczyńska
Czas trwania: 35 minut
Warsztaty: Dlaczego lamy i alpaki plują?
Podczas zajęć studenci zbadają różne rodzaje wełny, a także dowiedzą się, jakie są naturalne środowiska występowania wybranych gatunków przeżuwaczy. Dzieci odwiedzą zagrodę dla zwierząt i zapoznają się z wybranymi gatunkami. Zaobserwują budowę ciała oraz charakterystyczne zachowania lam, alpak, kóz i owiec.

Prowadząca: dr inż. Anna Wyrostek
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co robi aktor w teatrze?
Dzieci dowiedzą się, jak pracuje aktor w teatrze oraz na czym polega praca w teatrze pantomimy. Uczestnicy zajęć będą mieli okazję spróbować swoich sił w zadaniach aktorskich oraz poćwiczyć teatralną improwizację.

Prowadząca: mgr Agnieszka Kulińska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co to jest Capoeira?
Czy Capoeiry można się dziś uczyć na całym świecie? Czym są roda i bateria? W jakim języku mówią do siebie gracze? Podczas warszatów studenci wybiorą się w podróż do Ameryki Południowej, by poznać wyjątkową sztukę walki. Dowiedzą się, kto wymyślił Capoeirę i z jakich elementów się składa. Przekonają się, ile energii może wyzwolić ruch, muzyka i śpiew.

Prowadzący: Patryk Stolarz
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego papierek lakmusowy zmienia kolor?
Jaka jest rola kolorów w laboratorium? Co to jest pH i jak możemy je zmierzyć? O czym informują naukowców różne barwy substancji i papierków wskaźnikowych? Na te i pokrewne pytania studenci odpowiedzą w trakcie warsztatów, przeprowadzając własne laboratoryjne doświadczenia.

Prowadzące: dr inż. Jagoda Mierzejewska i mgr Anna Wróblewska
Czas trwania: 60 minut

Blok II (4 listopada - 3 lutego)

Warsztaty kompetencyjne: Skąd się bierze radość?
Podczas warsztatów kompetencyjnych dzieci dowiedzą się, jak radość i śmiech wpływają na nasz organizm. Dlaczego radość jest nam potrzebna? O czym nas informuje? Jak odczuwamy w ciele tę emocję? W czasie zajęć nie zabraknie zabaw wywołujących radosne odczucia oraz ćwiczeń, które pomogą wyrazić szczęście.

Prowadząca: mgr Joanna Bukowska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego człowiek się męczy?
Podczas badawczo-ruchowych warsztatów uczestnicy zgłębią fizjologię człowieka oraz procesy zachodzące w ciele podczas wysiłku fizycznego. Dzięki eksperymentom studenci dowiedzą się, co sprawia, że ich organizm się męczy oraz w jaki sposób odzyskuje ponownie energię.

Prowadzący: mgr Tymoteusz Okupnik
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Kto dba o bezpieczeństwo mojego kraju?
Studenci poznają służby, których przedstawiciele dbają o bezpieczeństwo państwa. Dzieci będą aktywnie szukać odpowiedzi na pytania: co to znaczy czuć się bezpiecznie? Jak możemy jako obywatele dbać o bezpieczeństwo? A także: kto odpowiada za zapewnienie bezpieczeństwa w kraju i w jaki sposób to robi?

Prowadząca: prof. dr hab. Anna Pacześniak
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego astronauci lewitują?
Dzieci będą poznawać zasady grawitacji, przeprowadzając eksperymenty dotyczące siły ciążenia i jej wpływu na przedmioty. Ponadto studenci dowiedzą się, jak działa grawitacja w kosmosie, a jak na Ziemi i w jaki sposób wpływa to na pracę astronautów.

Prowadzący: dr inż. Mateusz Szatkowski
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak zbudować wytrzymały most?
Studenci wcielą się w konstruktorów i poszukają odpowiedzi na pytania: jak powstają długie mosty? Kto pracuje przy ich budowie? Czy każdy most jest bezpieczny? Samodzielnie zbudują most według autorskiego pomysłu, a następnie przeprowadzą testy jego wytrzymałości.

Prowadzacy: dr inż. Wojciech Kilian
Czas trwania: 60 minut

Blok III (10 lutego - 6 kwietnia)

Warsztaty: Jak rozmawiają osoby niesłyszące?
Warsztaty poprowadzi tłumaczka języka migowego współpracująca z Polskim Związkiem Głuchych, która przekaże studentom wiedzę dotyczącą języka migowego oraz funkcjonowania osób Głuchych. Podczas aktywności warsztatowych studenci będą poznawać podstawowe gesty języka migowego i dowiedzą się, jak wygląda życie w świecie bez dźwięku.

Prowadząca: mgr Aleksandra Szalek-Palmowska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Ile kości ma człowiek?
Uczestnicy będą poznawać tajniki ludzkiego szkieletu. Dowiedzą się także, jakie informacje możemy wyczytać z kości. Studenci wcielą się w rolę antropologów i będą badać modele kości, starając się zrekonstruować układ szkieletu.

Prowadząca: mgr Katarzyna Graja
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Po co orkiestrze dyrygent?
Czy dyrygent potrzebuje batuty? Co to jest partytura? W trakcie zajęć uczestnicy będą odpowiadać na te i pokrewne pytania oraz wcielać się w muzyków orkiestrowych i głównego bohatera warsztatów, czyli dyrygenta.

Prowadząca: Julianna Jurkiewicz
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak pracuje ratownik medyczny?
Zajęcia pozwolą dzieciom poznać pracę ratownika medycznego oraz podstawowe zasady pierwszej pomocy. Studenci dowiedzą się, z jakimi sytuacjami spotkają się ratownicy w swojej pracy, z jakiego sprzętu korzystają oraz co należy do ich obowiązków.

Prowadząca: Katarzyna Gozdowska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty kompetencyjne: Jak radzić sobie ze złością?
Zajęcia kompetencyjne pozwolą studentom zgłębić tematykę złości oraz przećwiczyć strategie radzenia sobie z tą trudną emocją. Uczestnicy dowiedzą się, dlaczego złość pełni istotną rolę w naszym życiu. Będą również trenować sposoby na zdrowe wyrażanie swoich emocji.

Prowadząca: mgr Aleksandra Włodarczyk
Czas trwania: 60 minut

Blok IV (13 kwietnia - 15 czerwca)

Wykład: Czy przedmioty mogą ożyć?
W czasie wykładu studenci poznają tajniki sztuki lalkarstwa oraz animowania przedmiotów. Dowiedzą się, w jaki sposób aktorzy ożywiają lalki, a także wkroczą w teatralny świat wyobraźni wraz z lalkowymi bohaterami obecnymi na wykładzie.

Prowadząca: mgr Karolina Okurowska-Wabnic
Czas trwania: 35 minut
Warsztaty: Dlaczego koń śpi na stojąco?
Studenci poznają budowę ciała konia, dzięki czemu dowiedzą się, dlaczego koń nie układa się do snu i może odpoczywać na stojąco. Na specjalnym modelu konia zweryfikują zdobyte informacje. Nauczą się również podstawowych zasad opieki nad koniem.

Prowadząca: dr inż. Wanda Górniak
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego ptaki mają pióra?
Studenci będą poszukiwać odpowiedzi na pytania: dlaczego ptaki mają pióra? Czym różnią się od siebie pióra różnych gatunków i jaką rolę pełnią w przystosowaniu ptaków do środowiska? Podczas aktywności warsztatowych dzieci przetestują różne funkcje piór i ich znaczenie dla ptaków.

Prowadząca: mgr Emilia Brzęk
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak mydło zmywa brud?
Warsztaty w laboratorium chemicznym pozwolą studentom poznać właściwości myjące mydła. Dzieci dowiedzą się, jakie substancje odpowiadają za zmywanie brudu oraz likwidację bakterii. Zrozumieją także, dlaczego mydło się pieni oraz przeprowadzą własne eksperymenty odtwarzając reakcję odpowiedzalną za usuwanie brudu.

Prowadzący: mgr Kinga Garstka i mgr Emilia Dzień
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Czy podczas gry w piłkę pracują tylko mięśnie?
Zajęcia ruchowe z wykorzystaniem piłek edukacyjnych wprowadzą uczestników w nowy wymiar aktywności fizycznej, w której istotny jest nie tylko ruch, ale także praca umysłu. Aktywności w trakcie warsztatów pozwolą rozwinąć umiejętność pracy zespołowej oraz pokażą studentom, że w sporcie liczy się nie tylko szybkość, ale także sprawne myślenie.

Prowadząca: dr Sara Wawrzyniak
Czas trwania: 60 minut