Dzieci lubią ciasteczka! My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Rozumiem. Zamknij!
#UDdlaDorosłych

Jaki jest najlepszy moment na rozwój? Każdy!

Zapraszamy na Uniwersytet Dzieci dla Dorosłych - cykl webinarów dla rodziców, nauczycieli, edukatorów. Słowem - wszystkich, którzy są ciekawi świata i chcą lepiej tłumaczyć go dzieciom. Będziemy wędrować po tematach bliskich rozumowi, ale i tych skupionych na sercu, by wzbogacać relacje z najmłodszymi.

Spotkania są organizowane od października 2021 do czerwca 2022, w godzinach popołudniowych - na platformie Clickmeeting oraz Facebooku. Udział w webinarach jest bezpłatny, a uczestnicy otrzymają certyfikaty!

Na tej stronie znajdziecie zaproszenie na aktualne webinary oraz nagrania archiwalne.

Jak wspierać dziecko w kształtowaniu poczucia własnej wartości i samoakceptacji?

Na kolejne spotkanie z cyklu #UDdlaDorosłych zapraszamy już 9 grudnia o 18:00.

Poczucie własnej wartości kształtuje się od najmłodszych lat, a zatem to na rodzicach spoczywa największa odpowiedzialność za to, na ile będzie ono mocne i trwałe. Dlatego podczas webinaru będziecie mieli okazję poznać filary poczucia wartości i konkretne zachowania, które realizują te filary w codziennym życiu.

Czym różni się samoakceptacja od samooceny? Czy możliwa jest naprawa wychowawczych błędów z wcześniejszych lat, które wynikały z niewiedzy, braku umiejętności, własnych doświadczeń? Jak zmieniają się potrzeby dziecka w zależności od etapu rozwoju?

Na te pytania odpowie Magdalena Kot - pedagog, socjoterapeuta i doradca zawodowy z kilkunastoletnim doświadczeniem. Szczególnie interesują ją zagadnienia komunikacji i budowania relacji, samowiedzy, osobistej skuteczności, kreatywności i radzenia sobie ze stresem.


>> Zapisz się na webinar! <<

Jak zachęcić uczniów do ochrony środowiska?

O tym, jak poruszać w klasie zagadnienia ekologiczne porozmawiamy podczas kolejnego webinaru z cyklu #UDdlaDorosłych - webinary dla nauczycieli. Widzimy się już 16 grudnia o 18:00.

Dowiecie się między innymi w jaki sposób można wyjaśnić uczniom, czym jest czyste powietrze? Jak opowiadać o przyczynach smogu i sposobach radzenia sobie z nim? Jak wprowadzić uczniów w problem ochrony wody przed zanieczyszczeniem?

Nasza ekspertka podpowie również, jak wprowadzić uczniów w temat oszczędzania wody i pokaże, jakie eksperymenty można wykorzystać rozmawiając z dziećmi o kwaśnych deszczach. 
 
Prowadząca: dr Magdalena Jarzębowska - doktor nauk biologicznych, obecnie założyciel i nauczyciel w firmie edukacyjnej organizującej warsztaty przyrodnicze w przedszkolach.

>> Zapisz się na webinar! <<

Wspieraj kreatywną edukację

Nagranie: Czy uczeń może być mediatorem?

Mediacja rówieśnicza to nie tylko przekazywanie odpowiedzialności za rozwiązanie konfliktu dzieciom - stronom konfliktu, ale również budowanie nowych wzorców komunikacyjnych i umiejętności docierania do swoich potrzeb.

W tego ramach webinaru odpowiadamy na pytania:
  • Jak wykorzystać potencjał mediacji rówieśniczej?
  • Czy każdy konflikt może być poddany mediacji rówieśniczej?
  • Czy w każdej szkole mediacja rówieśnicza może funkcjonować?

Prowadząca: Joanna Wajda - mediatorka, trenerka edukacji pokoju, zarządzania konfliktem oraz mediacji rówieśniczej, zawodowo związana z Fundacją Dom Pokoju.

Nagranie: Jak pomóc dziecku przezwyciężyć lęki szkolne?

Wystąpienie poświęcone jest odpowiedziom na pytania:
  • Czym jest lęk?
  • Czego lękają się współczesne dzieci?
  • Gdzie w mózgu powstają reakcje lękowe i jak funkcjonuje zalękniony mózg?
  • Jakie są rodzaje lęku, czym są spowodowane i jakie niosą następstwa?
  • Jakie działania powinni podejmować dorośli, by pomóc zalęknionym dzieciom?

Prowadząca: dr Adriana Kloskowska - nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pracy z uczniami z autyzmem, terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, wykładowca akademicki.

Nagranie: Jaki wpływ mają na nas media społecznościowe?

Wystąpienie poświęcone jest funkcjonowaniu naszej psychiki w kontakcie z algorytmami mediów społecznościowych, wykorzystywanych do przechwytywania naszej uwagi. Świadomość efektów, na które sami często dajemy się złapać, może być najlepszą drogą do zrozumienia funkcjonowania dzieci i młodzieży w sieci.


Prowadzący: Rafał Węgrzyn - psycholog, wykładowca akademicki, doktorant na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

Partnerzy cyklu