Kiedy? 11 marca o 18:00
Temat spotkania: Przyszłość dla dziewczynek - jak pokonywać bariery edukacyjne i wzmacniać kompetencje przyszłości?
Punktem wyjścia webinaru będzie raport „Przyszłość dla dziewczynek”. Pokazuje on, na jakie bariery natrafiają dziewczynki w trakcie systemowej edukacji. W jakie koleiny wskakują i jakie szkodliwe etykietki przyswajają. Badanie mówi zarówno o dziewczynkach, jak i chłopcach – dziewczynki nie dorastają bowiem w próżni i rola chłopców we współtworzeniu świata jest ogromna. W raporcie zadano też pytanie: co takiego dzieje się z dziewczynkami, że na pewnym etapie dorastania przestają się interesować sportem, zaczynają mówić, że są kiepskie z matematyki, porzucają swoje pasje i nadmiernie skupiają się na wyglądzie. Jednym z celów raportu było uchwycenie tych barier i zrozumienie powodu ich ciągłego powracania. Złapanie tego momentu „odpuszczenia”, odpowiednia reakcja i działanie są kluczowe dla powodzenia zmiany społecznej w obszarze wzmocnienia (empowermentu) dziewczynek i kobiet.
Prowadząca: Eliza Durka
Menadżerka, badaczka i aktywistka społeczna. Łączy kilkunastoletnie doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych w prestiżowych korporacjach (m.in. Siemens, KPMG, GPW) z pracą badawczą i działaniami na rzecz zmiany społecznej. Doradczyni polskiego rządu i współautorka długookresowej strategii rozwoju kraju „Polska 2030”. Obecnie kieruje Fundacją Kosmos, w której zajmuje się empowermentem dziewczynek i adaptacją najmłodszego pokolenia do zmiany społecznej wywołanej rewolucją technologiczną. Współautorka raportu „Kompetencje jutr@” NCBiR i Polityki Insight, pomysłodawczyni i współautorka raportu „Przyszłość dla dziewczynek” Fundacji Kosmos.