Dzieci lubią ciasteczka! My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Rozumiem. Zamknij!
#UDdlaDorosłych

Jaki jest najlepszy moment na rozwój? Każdy! Uniwersytet Dzieci dla Dorosłych

W jakim świecie za 30 lat będą żyły nasze dzieci? Dlaczego tak trudno dogadać się z nastolatkiem? Jak wspierać najmłodszych w nauce, a przy tym pozwolić im odkrywać siebie?

Jeśli zadajecie sobie te pytania… to świetnie! Oznacza to, że macie w sobie wiele ciekawości. Dlatego zapraszamy na Uniwersytet Dzieci dla Dorosłych - cykl webinarów dla rodziców, nauczycieli, edukatorów. Słowem - wszystkich, którzy są ciekawi świata i chcą lepiej tłumaczyć go dzieciom. Będziemy wędrować po tematach bliskich rozumowi, ale i tych skupionych na sercu, by wzbogacać relacje z najmłodszymi.

Spotkania były organizowane od lutego do czerwca, w godzinach popołudniowych - na platformie Clickmeeting oraz Facebooku. Udział w webinarach był bezpłatny. 



Na kolejne spotkania zapraszamy po wakacjach, a tymczasem zachęcamy do obejrzenia nagrań z wydarzeń. KLIKNIJ w grafikę, aby odtworzyć. 

Co się dzieje w mózgu nastolatka?

Mózg nastolatka działa inaczej niż u dorosłego. Tylko jak? I dlaczego właśnie w taki sposób? Dowiedzą się tego widzowie webinaru, podczas którego zajrzymy do mózgu nastolatka, by dostrzec różnice między nim a mózgiem osoby dorosłej, zrozumieć jego emocje i zachowanie. A dzięki temu w porę dostrzec różnego rodzaju zagrożenia, które czyhają na nastolatka w jego własnej głowie.

Prowadzący: 
dr Wojciech Glac - jest adiunktem w Pracowni Neurobiologii Katedry Fizjologii Zwierząt i Człowieka Uniwersytetu Gdańskiego, a jego największą pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Z niesłabnącą przyjemnością od wielu lat prowadzi wykłady popularnonaukowe o mózgu dla dzieci, młodzieży i dorosłych (uzbierało się ich już ponad 500), od 10 lat organizuje Dni Mózgu na Uniwersytecie Gdańskim i jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki 2019 w kategorii naukowiec w konkursie organizowanym przez serwis Nauka w Polsce PAP oraz MNiSW.

Jak budować pozytywne relacje z jedzeniem?

Co o współczesnym sposobie żywienia człowieka oraz procesie kształtowania nawyków zdrowotnych mówi psychologia? Jakimi wskazówkami kierować się budując własną relację z jedzeniem? A przede wszystkim: jak wspierać najmłodsze pokolenia w zbieraniu pozytywnych doświadczeń żywieniowych? Dowiecie się tego z nagrania tego webinaru.

Prowadząca:
Karolina Rowgało-Daniel - absolwentka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, certyfikowana Terapeutka Motywująca Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej, specjalistka psychodietetyki w procesie kształcenia, promotorka zrównoważonego podejścia do prowadzonego stylu życia.

Przyszłość dla dziewczynek - jak pokonywać bariery edukacyjne i wzmacniać kompetencje przyszłości?

Punktem wyjścia webinaru był raport „Przyszłość dla dziewczynek”. Pokazuje on, na jakie bariery natrafiają dziewczynki w trakcie systemowej edukacji. W jakie koleiny wskakują i jakie szkodliwe etykietki przyswajają. Badanie mówi zarówno o dziewczynkach, jak i chłopcach – dziewczynki nie dorastają bowiem w próżni i rola chłopców we współtworzeniu świata jest ogromna. 

Prowadząca:
Marta Majchrzak - jest psycholożką, badaczką społeczną, ekspertką fundacji OFF school i założycielką badawczego butiku HERSTORIES, koncentrującego się na zagadnieniach kobiecych. Współtworzyła głośne raporty na temat polskich kobiet i młodzieży (Kids Power, Świat Młodych, Women Power). Jest częścią zespołu akcji „Kobiety wiedzą co robią” i merytoryczną dyrektorką Sisters of Europe Polska.

Rola taty w wychowaniu dziecka, czyli po co nam ojcowie?

Jaką rolę jaką może pełnić ojciec w procesie wychowywania i rozwoju dziecka ojciec? Na to pytanie odpowiada prowadzący podczas webinaru. Widzowie poznają różne modele współczesnego ojcostwa i ich konsekwencje, dowiedzą się w jaki sposób ojciec może wpływać na polepszenie rozwoju swojego dziecka, relacji rodzinnych, jak również relacji z żoną lub partnerką. 

Prowadzący:
Kazimierz Ździebło - psycholog, psychoterapeuta, socjoterapeuta, trener i superwizor Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz superwizor Polskiego Stowarzyszenia Socjoterapeutów i Trenerów. Założyciel i członek Rady Fundacji PozyTYwka oraz Prezes Fundacji faceci.pl.

Odkrywanie tego, co ukryte - jak dostrzegać i rozwijać indywidualny potencjał dziecka?

Według teorii psychologii pozytywnej jednym z elementów, który musi być spełniony, aby wieść życie, w którym jest poczucie spełnienia oraz satysfakcja, należy poznać swoje naturalne talenty i predyspozycje oraz nieustannie je rozwijać. Podczas webinaru prowadząca wyjaśnia, jak wspierać dzieci i młodzież, korzystając z narzędzi coachingowych i tutorskich.

Prowadząca: 
Monika Jackowska - wspiera w odkrywaniu indywidulanych predyspozycji, poznaniu mocnych stron i odkryciu ograniczeń. Pracuje w procesach rozwojowych z indywidualnymi klientami, metodami tj: coaching, tutoring, mentoring czy doradztwo zawodowe.

Obejrzyj także webinary dla nauczycieli!

#UDdlaDorosłych - webinary dla nauczycieli to seria spotkań z psychologami, pedagogami i metodykami. Poruszą oni tematy wychowawcze i psychologiczne, podzielą się  pomysłami na prowadzenie lekcji angażujących uczniów do działania i rozwijających umiejętność krytycznego myślenia. Będziecie mieć również przestrzeń na zadanie pytań specjalistom, by rozwinąć szczególnie interesujące Was zagadnienia. 

Za nami już wszystkie spotkania w tym roku szkolnym. Jeśli nie udało Ci się uczestniczyć w webinarach - nic straconego! Wciąż możesz je obejrzeć na naszym Facebooku - Uniwersytet Dzieci w Klasie

 

  • Jak rozpoznać objawy kryzysu lub zaburzenia psychicznego u ucznia? [KLIK] 
  • Jak motywować uczniów do uczenia się? Webinar dla nauczycieli klas I-III [KLIK] i dla nauczycieli klas IV-VIII [KLIK]
  • Jak prowadzić ciekawe lekcje przyrodnicze w klasach I-III? [KLIK]
  • Jak prowadzić ciekawe lekcje z matematyki w klasach I-III? [KLIK]

Partnerzy cyklu