Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies
Studia stacjonarne dla dzieci w wieku 8 - 9 lat (roczniki 2014, 2015)

Inspiracje | Wrocław

Inspiracje to: 16 warsztatów naukowych, 2 warsztaty kompetencyjne i 2 wykłady

Blok I (9 września - 28 października)

Wykład: Skąd pochodzą tworzywa sztuczne?
Na wykładzie studenci poznają pojęcie polimerów oraz dowiedzą się, skąd się biorą tworzywa sztuczne, jaka jest ich klasyfikacja oraz gdzie są wykorzystywane. Obejrzą także eksperyment, który przybliży im proces powstawania tworzyw sztucznych.

Prowadząca: dr Paulina Mayer
Czas trwania: 45 minut
Warsztaty: Jak poruszają się zwierzęta?
W trakcie warsztatów ruchowych uczestnicy zostaną wprowadzeni w tajniki treningu animal flow. Dowiedzą się, na czym polegają ćwiczenia inspirowane światem zwierząt. Sami spróbują swoich sił w odtwarzaniu zwierzęcych ruchów, rozwijając swoją elastyczność, siłę i koordynację.

Prowadzący: Patryk Stolarz
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co zrobić, gdy ktoś potrzebuje pomocy?
Studenci poszerzą swoją wiedzę z zakresu pierwszej pomocy. Poprzez ćwiczenia praktyczne nabędą podstawowe umiejętności potrzebne w sytuacji wypadku zagrażającego zdrowiu i życiu.

Prowadząca: Katarzyna Gozdowska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego niektóre gwiazdy spadają?
Warsztaty wyjaśnią dzieciom pojęcie gwiazdy, jej budowę, proces powstawania i życia. Studenci poznają proces znikania gwiazd. Dowiedzą się, czym różni się gwiazda, meteoryt i meteor. Przekonają się także, kiedy i w jaki sposób można zaobserwować spadające gwiazdy.

Prowadzący: Tobiasz Wojnar
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak wyglądało życie w średniowiecznym mieście?
Podczas zajęć studenci będą poznawać zasady, jakie panowały we włoskich średniowiecznych państwach-miastach. Dzieci wcielą się w mistrzów cechów rzemieślniczych i wspólnie odtworzą organizację średniowiecznego miasta. Dowiedzą się, kto rządził w średniowiecznym systemie oraz jak wyglądało codzienne życie mieszkańców.

Prowadząca: mgr Magdalena Kosikowska
Czas trwania: 60 minut

Blok II (4 listopada - 3 lutego)

Warsztaty: Dlaczego kogoś kochamy?
Podczas warsztatów psychologicznych dzieci będą zgłębiać tematykę miłości jako uczucia oraz emocji. Studenci poszukają odpowiedzi na pytania: o czym mówi nam miłość? Dlaczego miłość jest nam potrzebna w życiu? Jak odczuwamy i wyrażamy swoje przywiązanie i sympatię do innych?

Prowadząca: mgr Aleksandra Włodarczyk
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jestem rannym ptaszkiem czy nocnym Markiem?
Studenci dowiedzą się, czym jest rytm dobowy oraz co wpływa na długość i jakość naszego snu. Podczas aktywności warsztatowych zrozumieją, czym jest chronotyp, jak wpływa na nasze funkcjonowanie i dlaczego o niektórych ludziach mówimy, że to ranne ptaszki, a o innych - nocne Marki.

Prowadzący: mgr Łukasz Pawelec
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego słodka cola jest kwaśna dla chemika?
Na warsztatach chemicznych dzieci dowiedzą się, czym jest odczyn pH i nauczą się go samodzielnie badać. Sprawdzą, które substancje należą do kwasów, a które do zasad. Przekonają się, że kwasy i zasady możemy znaleźć w wielu produktach znanych z codziennego życia: w produktach spożywczych, kosmetykach oraz artykułach chemii gospodarczej.

Prowadząca: dr Aleksandra Hecel-Czaplicka
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Czym jest hodowla in vitro?
Studenci samodzielnie wykonają doświadczenia pozwalające określić, które komórki są martwe, a które żywe. Dowiedzą się również, w jaki sposób w laboratorium pracuje się z komórkami, jak się je rozmnaża, a także czym jest test ELISA.

Prowadzące: dr inż. Jagoda Mierzejewska i mgr Anna Wróblewska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co bieganie robi z ciałem?
Warsztaty ruchowe pozwolą dzieciom zgłębić zagadnienia związane z przygotowaniem organizmu do biegu. Dlaczego potrzebujemy rozgrzewki? Jakie znamy rodzaje biegów? Czy biegania trzeba się nauczyć? W trakcie ćwiczeń studenci będą trenować różne techniki biegowe oraz dowiedzą się, jak powinien wyglądać bezpieczny trening. Znajdą również odpowiedź na tytułowe pytanie: co bieganie robi z ciałem?

Prowadzący: dr Paweł Posłuszny
Czas trwania: 60 minut

Blok III (10 lutego - 6 kwietnia)

Warsztaty kompetencyjne: Na czym polega wstręt?
Zajęcia kompetencyjne pomogą dzieciom zrozumieć pojęcie wstrętu, a także jego rolę w życiu człowieka. Studenci poszerzą swoją wiedzę na temat czynników wywołujących wstręt oraz poznają techniki pozwalające zaakceptować to odczucie i jego skutki.

Prowadząca: mgr Katarzyna Hefko- Kołodzińska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego flagi mają różne barwy?
Uczestnicy dowiedzą się, jak powstają oraz co symbolizują flagi, a także jaka historia wiąże się z flagą Polski i naszym narodem. Zajęcia pomogą dzieciom znaleźć odpowiedzi na pytania: jaka jest rola flag? Od czego zależy ich wygląd? Czy tylko państwa mogą je posiadać? Podczas aktywności warsztatowych studenci zaprojektują własną flagę.

Prowadząca: dr hab. Maciej Bachryj-Krzywaźnia
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Czy osoba niewidoma może grać w piłkę?
Dzięki warsztatom dzieci uświadomią sobie, jak wyglądają różne aspekty życia osób niepełnosprawnych. Dowiedzą się, jak można dostosować otoczenie, a także reguły gier zespołowych do potrzeb osób niewidomych. Podczas ćwiczeń z piłką dźwiękową studenci będą mieli okazję potrenować koordynację oraz wyostrzyć zmysł słuchu.

Prowadzący: dr Wojciech Wiliński
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego krew jest czerwona?
Studenci poznają skład mikrobiologiczny oraz podstawowe funkcje krwi. Warsztaty przybliżą dzieciom pojęcia z zakresu medycyny, a także procesy zachodzące w organizmie człowieka związane z układem krwionośnym.

Prowadząca: mgr Agnieszka Jakuszak
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak muzyka wpływa na nasze emocje?
Czy muzyka może zmieniać nastrój? Zajęcia uświadomią studentom rolę muzyki w życiu człowieka. Dzieci poznają sposoby na uwolnienie emocji poprzez sztukę. Aktywności warsztatowe będą opierały się na elementach muzykoterapii i improwizacji muzycznej.

Prowadząca: mgr Małgorzata Markiewicz
Czas trwania: 60 minut

Blok IV (13 kwietnia - 15 czerwca)

Wykład: Jakie eksperymenty robimy w kuchni?
Podczas wykładu dzieci dowiedzą się, dlaczego kuchnię można nazwać domowym laboratorium. Co niezwykłego wydarza się w szklance herbaty z cukrem? Czy to możliwe, że czujemy unoszący się zapach pieczonego ciasta dzięki procesom chemicznym? Jakie reakcje chemiczne zachodzą w naszych kuchniach? Na te i pokrewne pytania odpowiemy na sali wykładowej.

Prowadząca: mgr Emilia Dzień
Czas trwania: 45 minut
Warsztaty: Kiedy źrebak staje się koniem?
Podczas warsztatów studenci dowiedzą się, jak funkcjonuje organizm konia oraz jakie cechy wyróżniają go wśród innych zwierząt. Dzieci poznają odpowiedzi na pytania: czy koń ma pępek? Czy konie mają łaskotki? Ile jest ras koni? Jak przebiega dojrzewanie konia i kiedy źrebak staje się dorosłym koniem?

Prowadząca: Dr inż. Wanda Górniak
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak powstają fałszywe fotografie?
Studenci dowiedzą się, jak odróżnić fotografię prawdziwą od fałszywej. Przekonają się, że media poprzez obrazy mogą zmanipulować odbiorcę oraz zobaczą, jak przygotowuje się nieprawdziwe informacje bazujące na zdjęciach. Uczestnicy poćwiczą także praktyczne umiejętności z zakresu fotografii, takie jak odpowiednie oświetlenie, kadrowanie i ustawienie kompozycji zdjęcia.

Prowadzący: Ivan Prinus
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Ile czasu ptak robi gniazdo?
Studenci zyskają podstawową wiedzę z zakresu ornitologii. Dowiedzą się, o jakiej porze roku i w jakich miejscach ptaki budują gniazda. Poznają proces budowania ptasiego domu oraz jego rolę w cyklu życia ptaków.

Prowadząca: mgr Emilia Brzęk
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Czy architekci muszą uczyć się matematyki?
Warsztaty będą miały formę spaceru po centrum miasta, podczas którego studenci poznają precyzyjne pojęcia z zakresu architektury, urbanistyki i matematyki. Podczas ćwiczeń praktycznych dzieci potrenują podstawowe umiejętności matematyczne niezbędne przy projektowaniu przestrzeni miejskich.

Prowadząca: mgr inż. arch. Ewa Dyk
Czas trwania: 60 minut