Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies
Studia stacjonarne dla dzieci w wieku 10 - 11 lat (roczniki 2012, 2013)

Tematy | Wrocław

Tematy to: 16 warsztatów naukowych, 2 warsztaty kompetencyjne i 2 wykłady

Blok I (9 września - 28 października)

Wykład: Jak stworzyć dym, płomień i mieszankę wybuchową?
Studenci zaobserwują eksperymenty chemiczne, którym towarzyszyć będą ogień, dym oraz wybuch. Poznają proces powstawania eksplozji, a także nabędą podstawową wiedzę dotyczącą pracy chemika w laboratorium.

Prowadząca: mgr Kinga Garstka
Czas trwania: 45 minut
Warsztaty: Jak działają czarne dziury?
Jaki kształt mają czarne dziury? Ile mogą mieć lat? Jak się je obserwuje? Podczas warsztatów studenci zrozumieją proces powstawania czarnych dziur i dowiedzą się więcej o tym ciekawym, kosmicznym zjawisku. Poznają także podstawowe pojęcia z zakresu astronomii i fizyki oraz usłyszą odpowiedź na pytanie: czy czarne dziury zagrażają ludzkości?

Prowadzący: Tobiasz Wojnar
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Czy można nauczyć się improwizować?
Studenci poszerzą swoja wiedzę na temat pracy aktora, a także roli improwizacji w jego warsztacie. Rozwiną swoją kreatywność, spostrzegawczość, szybkość reakcji, pomysłowość i umiejętność tworzenia skojarzeń, a także empatię. Oczywiście podczas ćwiczeń wprowadzających do improwizacji scenicznej!

Prowadząca: mgr Agnieszka Kulińska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Skąd osoby niesłyszące wiedzą, że ktoś dzwoni do drzwi?
Zajęcia przybliżą studentom codzienne funkcjonowanie osób niesłyszących. Uczestnicy poznają sposoby, za pomocą których Głusi porozumiewają się ze sobą, jak rozmawiają przez telefon, jaki mają budzik. Zajęcia uwrażliwią dzieci na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami i pomogą im lepiej zrozumieć wyzwania, przed którymi stoją.

Prowadząca: Aleksandra Szalek-Palmowska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co się stanie, jeśli pszczoły wyginą?
Dzieci dowiedzą się, jaki wpływ na gospodarkę i życie człowieka mają pszczoły. Poznają ich funkcjonowanie oraz zależności z innymi organizmami i środowiskiem. Uzyskają także odpowiedzi na pytania, czym grozi wyginięcie pszczół, czy taki scenariusz jest możliwy i jak temu zapobiec?

Prowadząca: Anita Skorus
Czas trwania: 60 minut

Blok (4 listopada - 3 lutego)

Warsztaty: Dlaczego nie mogę się skupić, kiedy wokół jest hałas?
Warsztaty pomogą studentom zrozumieć, na czym polega zjawisko rozproszenia uwagi oraz dlaczego mu ulegają. Dzieci uświadomią sobie, że mogą pracować nad koncentracją uwagi nawet podczas codziennych czynności. Poznają ćwiczenia, które pomogą im poszerzyć swoje umiejętności w zakresie skupienia i uważności.

Prowadząca: mgr Magdalena Czech
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co to znaczy być zgraną drużyną?
Jakich kompetencji potrzebuje sportowiec grający w drużynie? Czy można wytrenować umiejętność gry zespołowej? Na zajęciach studenci poznają różnicę pomiędzy rywalizacją a współpracą podczas różnorodnych ćwiczeń wprowadzających do gier sportowych. Będą trenować również umiejętność pracy w zespole z wykorzystaniem piłki o średnicy aż 1,2 metra.

Prowadzący: dr Wojciech Wiliński
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak zidentyfikować sprawcę przestępstwa?
Warsztaty przybliżą studentom techniki identyfikowania sprawców w kryminalistyce. Dzieci zyskają wiedzę i umiejętności związane z zabezpieczaniem, analizowaniem i prezentowaniem dowodów. W części badawczej poznają biometryczne metody identyfikowania przestępców.

Prowadzący: mgr Łukasz Pawelec
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Dlaczego mamy zakwasy?
Studenci dowiedzą się, czym są zakwasy. Zrozumieją proces ich powstawania na modelu ciała człowieka. Poznają również metody przeciwdziałania pojawianiu się zakwasów oraz łagodzenia ich skutków.

Prowadzący: mgr Tymoteusz Okupnik 
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak odróżnić dobro od zła?
Studenci wezmą udział w moderowanej przez prowadzących debacie dotyczącej moralności człowieka, poznając pojęcia z zakresu etyki i logiki. Dzieci podejmą się obrony i argumentacji różnych postaw na podstawie definicji dobra i zła przedstawianych w różnych koncepcjach filozoficznych.

Prowadzący: mgr Artur Zborowski, mgr Arkadiusz Grzesiek
Czas trwania: 60 minut

Blok III (10 lutego - 6 kwietnia)

Warsztaty kompetencyjne: Co mogę zrobić, kiedy coś mnie zaskoczy?
Na warsztatach kompetencyjnych studenci dowiedzą się więcej na temat reakcji zaskoczenia - jak człowiek przeżywa je pod względem psychologicznym, jak i fizjologicznym. Dzieci poćwiczą umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z tym stanem. Dowiedzą się także, jakie różnorodne emocje mogą towarzyszyć zaskoczeniu.

Prowadząca: Katarzyna Hefko-Kołodzińska
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jakie są skutki konfliktów na świecie?
Warsztaty przybliżą studentom tematykę ekonomicznych skutków wojen. Dzieci poznają zależności polityczne państw oraz wpływ konfliktów zbrojnych na światową gospodarkę. Podczas gry symulacyjnej wcielą się w role osób rządzących państwami i spróbują rozwiązać panujący w nich kryzys ekonomiczny.

Prowadząca: dr Justyna Ziobrowska-Sztuczka
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Co można wyczytać z kości?
Studenci poznają funkcje kości w organizmie człowieka, ich rodzaje oraz strukturę. Dowiedzą się, jakie informacje o człowieku antropolog może uzyskać na podstawie jego szkieletu. Główna część warsztatów opierać się będzie na badaniu, oglądaniu i mierzeniu prawdziwych kości ludzkich oraz ich modeli.

Prowadząca: mgr Katarzyna Graja
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak działa pasta do zębów?
Warsztaty odbędą się w laboratorium, gdzie studenci poznają skład chemiczny oraz właściwości pasty do zębów. Dzieci dowiedzą się, za co odpowiadają poszczególne składniki oraz porównają różne rodzaje past pod kątem efektywności działania.

Prowadząca: dr Joanna Wątły
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Czy sport to samo zdrowie?
Uczestnicy zrozumieją procesy, które zachodzą w ciele człowieka podczas wysiłku fizycznego. Dowiedzą się, czy istnieje bezpieczna granica intensywności uprawiania sportu. Poznają także różne aspekty pracy zawodowych sportowców.

Prowadząca: dr Małgorzata Kałwa
Czas trwania: 60 minut

Blok IV (13 kwietnia - 15 czerwca)

Wykład: Jak organizuje się Mistrzostwa Europy?
Wykład przybliży studentom system organizacji masowych wydarzeń sportowych, takich jak Mistrzostwa Europy. Słuchacze poszerzą swoją wiedzę na temat zarządzania projektami, ze szczególnym omówieniem roli sektora IT podczas międzynarodowych mistrzostw.

Prowadzący: Paweł Raszeja
Czas trwania: 45 minut
Warsztaty: Co można wyczytać z krwi?
Studenci poznają laboratoryjne metody badania krwi. Dowiedzą się, jaki jest skład mikrobiologiczny tego płynu ustrojowego oraz nauczą się poprawnie odczytywać wyniki badań. Dzieci spróbują także je zinterpretować pod kątem aktualnych wytycznych medycznych.

Prowadząca: mgr Agnieszka Jakuszak
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak zrobić zdjęcie w ruchu?
Studenci rozwiną swoje umiejętności w zakresie fotografii w ruchu oraz w terenie. Poznają elementy, które tworzą kompozycyjny porządek w fotografii. Będą pracować nad odpowiednim oświetleniem w warunkach naturalnych oraz nad poprawą umiejętności kadrowania i kompozycji zdjęcia. Warsztaty poruszą również tematykę fałszywych treści dostępnych w sieci, tworzenia fake newsów oraz weryfikowania autentyczności zdjęć.

Prowadzący: Ivan Prinus
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jak pomóc innym biegając?
Warsztaty poszerzą wiedzę studentów dotyczącą maratonów oraz ich planowania. Dzieci poćwiczą umiejętności sportowe potrzebne uczestnikowi biegu dystansowego. Podczas zajęć poruszony będzie także aspekt udziału osób z niepełnosprawnością w tego typu wydarzeniach.

Prowadzący: dr Paweł Posłuszny
Czas trwania: 60 minut
Warsztaty: Jakie bryły można znaleźć w mieście?
Studenci poznają rozmaite pojęcia z zakresu architektury. W trakcie spaceru w centrum Wrocławia odszukają i rozpoznają bryły geometryczne znajdujące się w przestrzeniach miejskich. Poszerzą także swoją wiedzę z zakresu urbanistyki i topografii.

Prowadząca: mgr inż. arch. Ewa Dyk
Czas trwania: 60 minut