Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Warszawa | Kurs umiejętności społecznych – startujemy!

2024-09-10
Szukasz kursu, który pomoże Twojemu dziecku rozwijać kompetencje społeczne, otworzy je na kontakty z rówieśnikami i ułatwi zrozumienie emocji w trudnych sytuacjach?

Zapraszamy na kurs umiejętności społecznych dla dzieci w wieku 6-13 lat!

Prowadzimy zajęcia w 3 grupach wiekowych: 
  • 6-7 lat,
  • 8-10 lat,
  • 11-13 lat.
Każda grupa warsztatowa liczy maks. 10 uczestników.

Zapisz dziecko na kurs >>
Szczegółowe informacje o zajęciach i zapisach znajdziesz poniżej.

Z nami dziecko lepiej pozna siebie i swoje emocje

Od ponad 10 lat prowadzimy warsztaty kompetencyjne w ramach programu Uniwersytet Dzieci i współpracujemy z psychologami, psychoterapeutami i trenerami, którzy na co dzień wspierają dzieci oraz młodzież w zrozumieniu siebie.

Kurs umiejętności społecznych ma charakter edukacyjny oraz treningowy i pomoże Twojemu dziecku:

– lepiej poznać siebie, swoje emocje oraz funkcjonowanie w grupie; 
– doskonalić tworzenie relacji z innymi; 
– rozwinąć kompetencje w zakresie samoakceptacji, empatii, własnych granic;
– radzić sobie w sytuacjach konfliktowych;
– odkryć swoje mocne strony i wyznaczyć osobiste cele na najbliższy czas;
– dowiedzieć się, co mu pomaga w osiągnięciu koncentracji i jak może ją ćwiczyć,
– poznać sposoby na redukcję stresu i napięcia w trudnych chwilach.


Kurs Umiejętności Społecznych jest odpowiedzią na wyzwania towarzyszące dzieciom w okresie rozwoju, w którym mały człowiek staje się bardziej samodzielny, rozwija swoją autonomię, ale również kształtuje empatię i zmaga się z intensywnym rozwojem emocjonalnym, w tym z rosnącym znaczeniem grupy rówieśniczej.

Nasz cykl pozwoli Twojemu dziecku lepiej radzić sobie ze zmianami, umożliwi także rozwój jego kompetencji społecznych i ułatwi adaptację w tak ważnym dla niego okresie życia. 

Dzieci w wieku 6-7 lat

Zapraszamy na cykl warsztatów psychologicznych dla dzieci w wieku 6-7 lat w Warszawie.

Cykl zajęć będzie dotyczył rozwijania inteligencji emocjonalnej dzieci w oparciu o wybrane podstawowe emocje z koncepcji Paula Ekmana oraz kilka dodatkowych emocji – złość, strach, smutek, radość, zaskoczenie oraz wstyd.



Na warsztatach dzieci nauczą się:
  • Jak rozpoznawać i nazywać swoje emocje?
  • Jak konstruktywnie je przeżywać?
  • Jak komunikować swoje emocje innym?
  • Jak dbać o swoje granice i je komunikować innym?

Terminy zajęć: 16.10, 23.10, 30.10, 06.11, 13.11, 20.11, 27.11: 04.12 (środy)

Godziny zajęć:
gr. 1: 15:00
gr. 2: 16:30
gr. 3: 18:00

Czas trwania zajęć: 75 minut
Miejsce: Wydział Neofilologii UW, Dobra 55, sala 0.610, Warszawa
Prowadząca: mgr Matylda Przybylska  >> czytaj biogram

Tematy warsztatów (grupa 6-7 lat)

1. Wprowadzenie do świata emocji
Ten warsztat pozwoli nam się lepiej poznać oraz zrozumieć czym są emocje i po co one do nas przychodzą. Zadamy sobie ważne pytanie „Czy istnieją złe emocje?”. Poprzez zabawę dowiemy się, że w różnych sytuacjach różne osoby czują inne emocje i to jest okej.

2. Złość – „ Czy złość piękności szkodzi?”
Podczas warsztatu dzieci nauczą się rozpoznawać przejawy złości w ciele, przyjrzą się bliżej swoim dotychczasowym sposobom na przeżywanie złości oraz nauczą się konstruktywnych sposobów na wyrażanie tej emocji. Dowiedzą się po co przychodzi do nich złość i co chce przekazać.

3. Strach – „Czy strach ma wielkie oczy?”
W trakcie trzecich zajęć z cyklu, wspólnie zastanowimy się czy to prawda, że „strach ma wielkie oczy”. Dzieci nauczą się rozpoznawać lęk od strachu. Dowiedzą się również, jak mogą siebie wesprzeć w przeżywaniu strachu w codziennym życiu. Poprzez gry i zabawy rozpoznamy w jakich sytuacjach strach może być potrzebny i ważny.

4. Smutek – „Czy to prawda, że chłopaki nie płaczą?”
Na zajęciach zastanowimy się wspólnie czy to prawda, że „chłopaki nie płaczą”? Zgłębimy temat i dowiemy się dlaczego płaczemy i kiedy to robimy oraz czy są jakieś inne zachowania, które mogą świadczyć o przeżywanym smutku. Zaopatrzymy się w apteczkę pierwszej pomocy do przeżywania smutku.

5. Radość i wdzięczność
Kolejny warsztat z cyklu będzie dotyczył tego co nas raduje i dodaje energii. Porozmawiamy o tym, co możemy robić, żeby te dobre samopoczucie w radości przedłużyć i umieć do niego jak najczęściej wracać. Poświęcimy chwilę na praktykę wdzięczności i docenienie tego wszystkiego, co na co dzień mamy i robimy.

6. Zaskoczenie
Na szóstym warsztacie z cyklu przyjrzymy się wspólnie zaskoczeniu. Zastanowimy się w jakich sytuacjach w życiu spotykają nas przyjemne zaskoczenia, a w jakich te, których nieszczególnie chcemy doświadczać. Wspólnie zastanowimy się jak możemy się wesprzeć w tych sytuacjach.

7. Wstyd – „Czy każdy z nas robi się czerwony ze wstydu?”
Przedostatnie zajęcia z cyklu zostaną poświęcone wstydowi. Wspólnie zastanowimy się czy są sytuacje, w których należy się wstydzić oraz co możemy zrobić jeśli ten wstyd już poczujemy. Warsztaty pomogą także w budowaniu pewności siebie oraz wrażliwości na uczucia innych.

8. Podsumowanie cyklu zajęć
Na ostatnim warsztacie przeprowadzona zostanie krótka gra podsumowująca cały cykl warsztatów. Przypomnimy sobie sposoby na konstruktywne przeżycie wszystkich emocji, którym się przyglądaliśmy w trakcie zajęć – złości, strachu, smutku, radości, wdzięczności, zaskoczenia oraz wstydu.

Dzieci w wieku 8-10 lat

Zapraszamy na cykl warsztatów psychologicznych dla dzieci w wieku 8-10 lat w Warszawie.

Podczas zajęć poruszone zostaną następujące obszary tematyczne: inteligencja emocjonalna, poczucie własnej wartości oraz koncentracja i umiejętność samoregulacji.

Cykl warsztatów został podzielony na bloki tematyczne:

BLOK I – rozwój kompetencji emocjonalnych (warsztat II i III)
BLOK II –  budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości (warsztat IV i V)
BLOK II – samoregulacja i koncentracja (warsztat VI i VII)

Na warsztatach dzieci dowiedzą się:
  • Jak rozpoznawać i nazywać swoje emocje?
  • Jak konstruktywnie przeżywać emocje i komunikować je innym?
  • Jakie są jego mocne strony, a jakie obszary do rozwoju?
  • Jak można osiągnąć stan koncentracji i skupienia?
  • Jak mogą sobie pomóc kiedy dopada je stres lub trudne emocje?
Terminy zajęć: 14.10, 21.10, 28.10, 04.11, 18.11, 25.11, 02.12, 09.12 (poniedziałki)

Godziny zajęć:
gr. 1: 15:00
gr. 2: 16:30
gr. 3: 18:00

Czas trwania zajęć: 75 minut
Miejsce: Wydział Neofilologii UW, Dobra 55, sala 0.610, Warszawa
Prowadząca: mgr Matylda Przybylska >> czytaj biogram

Tematy warsztatów (grupa 8-10 lat)

1. Wprowadzenie w tematykę zajęć
Pierwszy warsztat pozwoli nam się poznać, zintegrować i pobudzić naszą kreatywność. Porozmawiamy o tym w jakich obszarach rozwija się człowiek i o których z nich będziemy wspólnie rozmawiać na tych zajęciach. Każde z dzieci opowie o swoich marzeniach i największych trudach codzienności, tak aby podczas kolejnych spotkań prowadzący mógł jak najlepiej odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby w ramach danej tematyki.

2. Rozwój kompetencji emocjonalnych cz. I
Ten warsztat pozwoli nam się lepiej zrozumieć czym są emocje i po co one do nas przychodzą. Zadamy sobie ważne pytanie „Czy istnieją złe emocje?”. Poprzez zabawę dowiemy się, że w różnych sytuacjach różne osoby czują inne emocje i to jest okej.

3. Rozwój kompetencji emocjonalnych cz. II
Podczas drugich zajęć o emocjach będziemy wspólnie odkrywać trzy ważne obszary: jak rozpoznawać i nazywać swoje emocje, jak przeżywać trudne emocje, tak aby nikogo nie krzywdzić oraz czym jest empatia i czy da się ją wyćwiczyć. A to wszystko w formie zabawy i zaufania!

4. Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości cz. I
W trakcie IV warsztatu weźmiemy udział w ćwiczeniach na budowanie pozytywnego obrazu siebie. Skupimy się na odkryciu i akceptacji mocnych stron przez każdego z uczestników oraz pochylimy się nad obszarami do rozwoju. Porozmawiamy o tym, na co zwracamy uwagę i co jest dla nas ważne, kiedy poznajemy drugą osobę. Zastanowimy się czy sami reprezentujemy te cechy i wartości.

5. Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości cz. II
W trakcie zajęć porozmawiamy o tym po co stawiać sobie cele, w jakich obszarach życia i jak je wyznaczać, jak dążyć do ich realizacji oraz jak radzić sobie z niepowodzeniami. Pochylimy się nad umiejętnością przegrywania. Dowiemy się również jak widzą nas inne osoby - nasi najbliżsi oraz za co cenią nas pozostali uczestnicy zajęć.

6. Samoregulacja i koncentracja cz. I
Warsztat VI i VII będzie wspierał rozwój umiejętności potrzebnych w nauce oraz w budowaniu wartościowych relacji z ludźmi. Dowiemy się, co nauczyciel lub rodzic ma na myśli mówiąc “skup się!” i jak osiągnąć ten stan. Poszukamy swojej indywidualnej drogi do umiejętności wyciszenia się w trudnych i stresujących sytuacjach oraz zbliżenia się do swoich potrzeb.

7. Samoregulacja i koncentracja cz. II
Na warsztacie VII poznamy proste sposoby (gry i zabawy) rozwijające umiejętność skupienia uwagi na nauce czy innej czynności wymagającej koncentracji. Dodatkowo, wypróbujemy techniki relaksacyjne, które pomagają być bliżej siebie, lepiej rozumieć swoje emocje  i potrzeby oraz opanować impulsywne wybuchy w przypływie napięcia lub stresu.

8. Podsumowanie
Na ostatnim warsztacie przeprowadzona zostanie krótka gra podsumowująca cały cykl warsztatów. Przypomnimy sobie konstruktywne sposoby na przeżywanie emocji, ćwiczenia na koncentrację, techniki relaksacyjne na samoregulację oraz sposoby postępowania na chwilę zwątpienia w samego siebie.

Dzieci w wieku 11-13 lat

Zapraszamy na cykl warsztatów psychologicznych dla dzieci w wieku 11-13 lat w Warszawie.

Podczas zajęć poruszone zostaną następujące obszary tematyczne:
– własne granice komfortu,
– komunikacja intra/interpersonalna,
– stres oraz „trudne” emocje,
– poczucie własnej wartości,
– higiena cyfrowa.

Na warsztatach dzieci dowiedzą się, jak rozumieć lepiej własne reakcje, emocje oraz jak wdrażać dobre i wspierające nawyki.

Podczas spotkań Twoje dziecko dostrzeże, że mimo dzielących nas różnic, wszyscy jesteśmy tacy sami.

Terminy zajęć: 12.10, 19.10, 26.10, 16.11, 23.11, 30.11, 07.12, 14.12 (soboty)

Godziny zajęć:
gr. 1: 9:00
gr. 2: 10:30
gr. 3: 12:00

Czas trwania zajęć: 75 minut
Miejsce: Wydział Neofilologii UW, Dobra 55, sala 0.610, Warszawa
Prowadząca: mgr Matylda Przepiórkowska >> czytaj biogram

Tematy warsztatów (grupa 11-13 lat)

1. Spotkanie integracyjne. Poznajmy się!
Podczas spotkania uczestnicy poznają cel zajęć oraz siebie nawzajem. Skorzystają z ćwiczeń indywidualnych, jak również interakcyjnych. Zbadają swoje samopoczucie w zależności od formy aktywności.

2. Twarze komunikacji: jak wykorzystać różne rodzaje komunikacji, aby się dogadać
Uczestnicy zastanowią się, jakie korzyści oraz ryzyko niesie komunikacja bezpośrednia oraz wirtualna. Zobaczą, jakie może być powiązanie między umiejętnościami osobistymi danej osoby a preferowaną formą interakcji.

3. Stresuję się, stresujesz się? Jak wykorzystać stres, aby stał się moją supermocą
Uczestnicy zobaczą, że stres jest złożoną reakcją wielu równocześnie pojawiających się czynników. Dowiedzą się, jak większa znajomość samego siebie, może pomóc w lepszym radzeniu sobie ze stresem.

4. Jestem ważny! Moja pewność siebie i poczucie własnej wartości
Uczestnicy zobaczą jak samemu podkręcać oraz budować wiedzę o sobie, która przyczynia się do zwiększenia motywacji oraz doceniania siebie.

5. Emocje: co chcą mi powiedzieć? Jak poradzić sobie z tymi trudniejszymi (strach, lęk)
Uczestnicy poznają podłoże emocji/uczuć. Dowiedzą się, jak je rozróżniać. Nauczą się rozpoznawać symptomy im towarzyszące. Poznają sposoby, jak nad nimi pracować.

6. Dobre oblicze złości
Uczestnicy poznają, jak odpowiednio zrozumieć własną złość. Dowiedzą się, jak wykorzystać ją konstruktywnie oraz wyrażać w bezpieczny sposób dzięki dopasowaniu odpowiednich dla siebie metod.

7. Świat wirtualny: ryzyko i korzyści
Uczestnicy porozmawiają oraz sprawdzą u siebie, czy ich aktywność w świecie multimedialnym jest bezpieczna. Dowiedzą się, na jakie czynniki zwracać uwagę, by nie stał się on szkodliwy oraz uzależniający.

8. Jestem ważny – ruszam w świat
Podsumowanie zdobytych kompetencji. Czego dowiedziałem się o sobie? Jakie są moje umiejętności oraz supermoce? Czym zainspirowałem się od innych?

Rodzicu, przygotowaliśmy również narzędzia dla Ciebie!

  • Po każdym spotkaniu otrzymasz praktyczną broszurę zawierającą krótkie podsumowanie zajęć.
  • Przekażemy Ci ćwiczenia, które wykorzystasz do dalszej pracy w domu.
  • Otrzymane narzędzia pomogą Ci wzmocnić relację z dzieckiem.

Jak zapisać dziecko na kurs kompetencji społecznych

  • Zapisz dziecko za pomocą formularza >> TUTAJ.
  • Oczekuj na wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia i danymi do przelewu.
  • Opłać kurs.
  • Opłata za uczestnictwo w kursie wynosi 720 zł. O udziale w kursie decyduje kolejność zgłoszeń i dokonanie opłaty.
Regulamin - Kurs umiejętności społecznych