Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies
Wykładowcy

Jan Tomasz Adamus

Dyrektor naczelny i artystyczny chóru i orkiestry Capella Cracoviensis
Wizjoner, reformator i dyrygent. Studiował w krakowskiej Akademii Muzycznej oraz w Sweelinck Conservatorium Amsterdam. Znany jako wybitny organista i założyciel ensemble Harmonologia, z którym zrealizował liczne pierwsze w Polsce wykonania na historycznych instrumentach wielu ważnych dzieł (Pasja wg św. Mateusza, Msza „Koronacyjna”, opery Griselda Vivaldiego, Rodelinda Händla, Le nozze di Figaro Mozarta).. Ma w dorobku także dorobek muzykologiczny i akademicki: jest autorem prac poświęconych dawnej praktyce wykonawczej, był wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz Universität für Musik und Darstellende Kunst w Grazu.

Był związany z wrocławskim festiwalem muzyki dawnej Forum Musicum oraz Wratislavia Cantans. Od 2000 roku kreuje linię muzyczną Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy goszczącego wybitnych artystów parających się muzyką dawną oraz prezentującego młodych polskich wykonawców grających na instrumentach historycznych.

Od listopada 2008 roku dyrektor naczelny i artystyczny chóru i orkiestry Capella Cracoviensis, która pod jego ręką stała się wybitnym, dynamicznie rozwijającym się zespołem grającym na historycznych instrumentach w zgodzie z dawną praktyką wykonawczą. Z CC uruchomił liczne nowe projekty i serie koncertowe przywołujące dzieła epok od manieryzmu po późny klasycyzm, gros uwagi poświęcając muzyce polskiego baroku (Mielczewski, Pękiel, Gorczycki, we współpracy z najlepszymi międzynarodowymi zespołami instrumentów dętych). Realizuje także śmiałe przedsięwzięcia operowe.