Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies
Zapraszamy na warsztaty online - 19 czerwca

Naukowiec odpowie na pytania dzieci do bloku MAGNES

2021-06-09
Zapraszamy wszystkich studentów na spotkanie z kolejnym naukowcem. Gościem spotkania będzie Szymon Gryś, autor warsztatu pt. „Co robi magnes w urządzeniach AGD?”.

Przygody z zestawem edukacyjnym MAGNES ciąg dalszy!

Co ciekawego kryje się jeszcze w środku pudełka?

Tym razem studenci poznają niektóre tajemnice działania pralki i telefonu komórkowego, zbudują własny silnik elektryczny, a nawet robota. Młodsi studenci skonstruują go ze szczoteczki do zębów, starsi - z metalowej puszki.

A co najważniejsze - uczestnicy dowiedzą się, co te wszystkie urządzenia mają wspólnego z magnesem.


Podczas spotkania dzieci, wspólnie z naukowcem, wykonają aktywności warsztatowe ze scenariusza pt. „Co robi magnes w urządzeniach AGD?”. W związku z tym prosimy o wcześniejsze przygotowanie materiałów wymienionych w mailu. 

Spotkanie podzielone będzie na dwie części:
  1. Realizacja wszystkich aktywności zawartych w scenariuszu „Co robi magnes w urządzeniach AGD?” .
  2. Sesja Q&A, czyli czas na pytania od dzieci do naszego naukowca. Dzieci będą miały możliwość zadawania swoich pytań na czacie, a na część z nich odpowiedzą naukowcy. 

Zapraszamy! :)

Prowadzący - Szymon Gryś






Jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Mechaniki i Budowy Maszyn. Kilka lat pracował w branży aerospace, a obecnie zajmuje się inżynierią oprogramowania. Jest laureatem konkursu Moon 2020-2030, na który wraz zespołem zaprojektowali misję kosmiczną. Polegała ona na sprawnym i tanim utworzeniu stałej ludzkiej obecności na orbicie księżyca oraz wstępnym oszacowaniu przydatności biegunów księżyca do industrializacji. Od wielu lat współpracuje z Fundacją Uniwersytet Dzieci, gdzie spełnia swoje dydaktyczne powołanie prowadząc zajęcia z tematów, które obecnie go fascynują.