Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Wrocław | Kurs umiejętności społecznych – wiosenna edycja

2025-02-07
Niektóre dzieci wycofują się w grupie, nie wiedzą, jak zacząć rozmowę, lub trudno im odnaleźć się wśród rówieśników. Inne reagują zbyt impulsywnie, nie rozumiejąc swoich emocji i emocji innych.

To zupełnie naturalne – umiejętności społeczne, tak jak czytanie czy liczenie, wymagają nauki i ćwiczeń.

Jak możemy pomóc?
Nasz kurs umiejętności społecznych to przestrzeń, w której dzieci w wieku 6-10 lat uczą się, jak lepiej rozumieć siebie i innych, budować relacje oraz radzić sobie w trudnych sytuacjach. Poprzez gry, zabawy i ćwiczenia rozwijamy kompetencje społeczne w atmosferze wsparcia i akceptacji.

Prowadzimy zajęcia w 2 grupach wiekowych: 
  • 6-7 lat,
  • 8-10 lat.
Każda grupa warsztatowa liczy maks. 10 uczestników.

Startujemy w marcu!
Szczegółowe informacje o zajęciach oraz formularz zapisu znajdziesz poniżej!
Od ponad 10 lat prowadzimy warsztaty kompetencyjne w ramach programu Uniwersytet Dzieci i współpracujemy z psychologami, psychoterapeutami i trenerami, którzy na co dzień wspierają dzieci oraz młodzież w zrozumieniu siebie. 

Kurs umiejętności społecznych to cykl 8 grupowych spotkań z psychologiem, dzięki którym Twoje dziecko:


– Lepiej zrozumie swoje emocje i potrzeby. 
– Nauczy się nawiązywać przyjaźnie i współpracować w grupie.
– Rozwinie poczucie własnej wartości, empatię i umiejętność stawiania granic.
– Dowie się, jak radzić sobie w stresujących sytuacjach.

Kurs umiejętności społecznych jest odpowiedzią na wyzwania towarzyszące dzieciom w okresie rozwoju, w którym mały człowiek staje się bardziej samodzielny, rozwija swoją autonomię, ale również kształtuje empatię i zmaga się z intensywnym rozwojem emocjonalnym, w tym z rosnącym znaczeniem grupy rówieśniczej.

Dzieci w wieku 6-7 lat

Zapraszamy na cykl warsztatów psychologicznych dla dzieci w wieku 6-7 lat we Wrocławiu.

Tematy spotkań:


1. Wprowadzenie do pracy w grupie
Pierwsze spotkanie będzie poświęcone zapoznaniu się i integracji wszystkich uczestników. Każdy będzie mógł opowiedzieć coś o sobie oraz posłuchać innych. Pozwoli to grupie na otwarcie się na siebie oraz nowe doświadczenie, a także stworzy bezpieczne warunki do dalszej pracy. 

2. Poznajmy świat emocji 
Na spotkaniu dzieci wraz z prowadzącą przypomną sobie lub poznają przeżywane przez siebie emocje. Ćwiczenia podczas spotkania zostaną dobrane tak, by uczestnicy mogli przyglądać się odczuwanym stanom emocjonalnym oraz obserwować je u innych. Ma to na celu rozwój samoświadomości uczestników oraz wzmocnienie swoich umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi. 

3. Poczucie własnej wartości
Na tym spotkaniu uczestnicy zapoznają się z poczuciem własnej wartości. W trakcie ćwiczeń i integracji z innymi uczestnikami dzieci będą mogły zbudować pozytywny obraz siebie, zwiększyć swoją pewność i sprawstwo. Poczucie własnej wartości pozwala na i większą akceptację własnej osoby i tym samym łatwiejsze osiąganie zaplanowanych celów.

4. Jak radzić sobie ze wstydem?
To spotkanie będzie poświęcone przeżywaniu trudnej emocji, którą jest wstyd. Dzieci poznają, jak rozpoznawać zawstydzenie, jak o nim mówić i z czego się ono bierze. Na zajęciach uczestnicy poznają także różnice kulturowe w interpretacji tego, czego się wstydzimy.

5. Czy jestem odważny? 
Spotkanie poświęcone będzie odwadze – rozumieniu tego słowa oraz doświadczenia związanego z byciem odważnym. Zaplanowane ćwiczenia zostały skonstruowane w taki sposób, by uczestnicy czuli się bezpiecznie i pewnie, podczas pokonywania trudności związanych z życiem codziennym. Dadzą podstawy do łatwiejszego podejmowania inicjatywy w sytuacjach, które wykraczają poza ich strefę komfortu.

6. Trudy rozczarowania
Poczucie rozczarowania bywa trudne w przeżywaniu dla dorosłych, jak i dla dzieci. Na tym warsztacie skupimy się na umiejętności radzenia sobie z rozczarowaniem oraz omówimy aspekty życia uczestników, które wywołują w nich to uczucie.

7. Praca z asertywnością
Wyrażanie własnego zdania w sposób konstruktywny i z szacunkiem dla drugiej osoby to bardzo ważna umiejętność. Dzieci wraz z prowadzącą nauczą się używać komunikatów asertywnych, które pozwolą im łatwiej i pewniej przekazywać swoje emocje i myśli. Ćwiczenia zostaną dobrane tak, by uczestnicy mogli przetestować, jak być asertywnym w zależności od sytuacji. Ważnym aspektem zajęć będzie doświadczenie akceptacji odmienności myśli.

8. Podsumowanie i zakończenie pracy
Ostatnie spotkanie będzie podsumowaniem całego cyklu. Pozwoli na zebranie wiedzy zdobytej w trakcie spotkań. Część warsztatu zostanie również poświęcone na omówienie emocji związanych z rozstaniem się z grupą.

9.  Spotkanie z rodzicami 
Spotkanie jest skierowane do rodziców lub opiekunów dzieci biorących udział w kursie i zapraszamy na nie bez dzieci. Podczas spotkania rodzice będą mogli poznać techniki regulacji emocji u siebie oraz swoich pociech. Spotkanie będzie przeprowadzone w formie wykładu z możliwością zadawania pytań i wymiany doświadczeń.

UWAGA: Spotkanie będzie dotyczyło ogólnej pracy z grupą i nie będzie stanowiło indywidualnych konsultacji dotyczących poszczególnych dzieci.

Kiedy: 12.03, 19.03, 26.03, 2.04, 9.04, 16.04, 23.04, 30.04 (środy)
Dodatkowo 7.05 – spotkanie z rodzicami

Miejsce zajęć: Wrocławska Manufaktura Zdrowia, ul. Nyska 61A, 50-505 Wrocław 
Godzina: 16:30-17:30
Czas trwania: 60 min
Liczba dzieci w grupie: maks. 10
Prowadzi: mgr Natalia Łaba >> czytaj biogram

Kurs skierowany jest zarówno dla nowych uczestników, jak i osób które brały udział w edycji jesiennej i chciałyby kontynuować rozwój umiejętności społecznych (na zajęciach poruszane będą nowe zagadnienia oraz formy aktywności).


Dzieci w wieku 8-10 lat

Zapraszamy na cykl warsztatów psychologicznych dla dzieci w wieku 8-10 lat we Wrocławiu.

Tematy spotkań:

1. Cześć! Jak się masz?

Pierwsze spotkanie służy integracji, wzajemnemu poznaniu się, wprowadzeniu zasad i ram, które pozwolą wszystkim czuć się bezpiecznie i swobodnie. Dzieci zapoznają się ze strukturą zajęć i przećwiczą sposób komunikacji opartej na emocjach, z której będą korzystać podczas wszystkich zajęć i będą mogły jej używać również poza nimi dla lepszego funkcjonowania w relacjach z rodzicami i rówieśnikami.

2. Może... MY?
Ciąg dalszy integracji grupy. Tym razem uczestnicy będą poszukiwać wszystkiego, co łączy i uczyć się dobrego współdziałania, mimo różnic. Wszystko to poprzez angażujące gry i zabawy, które będą sprzyjać dobrej atmosferze i budowaniu warunków do wzmacniania swoich umiejętności.

3. Oto JA!
Po tym jak dzieci odkryją już, co ich łączy, a co różni, będą miały okazję skupić się szczególnie na sobie samych. Porozmawiamy o tym, co czyni nas wyjątkowymi, o naszych talentach i wyjątkowych cechach, a także o wadach i małych „dziwactwach”, które sprawiają, że jesteśmy sobą i możemy czuć się z tego dumni.

4. Powiedz – Posłuchaj
Kolejne zajęcia posłużą rozwijaniu umiejętności komunikacji. W zabawach i doświadczeniach, odkryjemy, co znaczy naprawdę słuchać, czym jest dialog, co przeszkadza w rozmowie i po co właściwie jest nam potrzebna komunikacja. Będzie również okazja do trenowania tych umiejętności i sprawdzania efektów tego treningu we wspólnie osiągniętym celu.

5. Co czuję?
Temat emocji będzie się przewijać przez wszystkie nasze spotkania, ale tym razem poświęcimy im szczególną uwagę. Porozmawiamy o tym, jakie informacje przekazują nam emocje, jak je możemy wyrażać i co właściwie robić, kiedy je czujemy. Oprócz rozmowy na dzieci czekają również doświadczenia i zabawy wyrażania i rozładowywania emocji.

6. Co czujesz?
Kolejne zajęcia poświęcone emocjom, tym razem nie od strony doświadczania ich osobiście, tylko ze strony innych osób. Będzie to okazja do zapoznania się z tematem osobistych granic i szacunku wobec innych. Potrenujemy rozpoznawanie emocji innych osób i reagowanie na nie w sposób konstruktywny dla siebie i drugiej strony.

7. Uwaga! Spokój...
To spotkanie o relaksie, odpoczynku, regenerowaniu sił i odzyskiwaniu równowagi na podstawie ćwiczeń uważności. Dzieci poznają sposoby na rozładowanie napięcia, poradzenie sobie z przebodźcowaniem czy przytłoczeniem emocjonalnym. Wszystkie ćwiczenia będą tak skonstruowane, by były łatwe do zapamiętania przez dzieci i powtarzania w razie potrzeby.

8. Dziękuję!
Ostatnie zajęcia będą podsumowaniem pracy opartym na doświadczeniu wdzięczności i wzajemności. Porozmawiamy o tym, czego się od siebie nauczyliśmy, co cennego wniosły w nasze życie inne osoby i w jaki sposób możemy to wykorzystać w kontaktach poza grupą.

9. Spotkanie z rodzicami 
Spotkanie jest skierowane do rodziców lub opiekunów dzieci biorących udział w warsztatach i zapraszamy na nie bez dzieci. Podczas spotkania rodzice będą mogli poznać techniki regulacji emocji u siebie oraz swoich pociech. Spotkanie będzie przeprowadzone w formie wykładu z możliwością zadawania pytań i wymiany doświadczeń.

UWAGA: Spotkanie będzie dotyczyło ogólnej pracy z grupą i nie będzie stanowiło indywidualnych konsultacji dotyczących poszczególnych dzieci.

Kiedy: 11.03, 18.03, 25.03, 1.04, 8.04, 15.04, 29.04, 6.05 (wtorki)
Dodatkowo 13.05 – spotkanie z rodzicami

Miejsce zajęć: Wrocławska Manufaktura Zdrowia, ul. Nyska 61A, 50-505 Wrocław 
Godzina: 16:30-17:45
Czas trwania: 75 min
Liczba dzieci w grupie: maks. 10
Prowadzi: mgr Magdalena Kot >> czytaj biogram

Kurs skierowany jest zarówno dla nowych uczestników, jak i osób które brały udział w edycji jesiennej i chciałyby kontynuować rozwój umiejętności społecznych (na zajęciach poruszane będą nowe zagadnienia oraz formy aktywności).


Rodzicu, przygotowaliśmy również narzędzia dla Ciebie!

  • Po każdym spotkaniu otrzymasz krótkie podsumowanie wiedzy z zajęć.
  • Przekażemy Ci ćwiczenia, które wykorzystasz do dalszej pracy w domu.
  • Otrzymane narzędzia pomogą Ci wzmocnić relację z dzieckiem.

Jak zapisać dziecko na kurs kompetencji społecznych

  1. Zapisz dziecko za pomocą  >> formularza zgłoszeniowego <<
  2. Oczekuj na wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia i danymi do przelewu.
  3. Opłać kurs.
  4. Opłata za uczestnictwo w kursie wynosi 720 zł. O udziale w kursie decyduje kolejność zgłoszeń i dokonanie opłaty.
Regulamin - Kurs umiejętności społecznych 2025