Dzieci lubią ciasteczka! My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Rozumiem. Zamknij!

Jak wspierać dziecko w relacjach? Kieszonkowy przewodnik dla rodzica. Cz. 2

Wykład
30 min
Semestr II - wykłady dla rodziców dzieci w wieku 6-9 lat
W formie kieszonkowego przewodnika opartego o 2 mądrości narodów: „nawet najczarniejsza chmura ma srebrne brzegi” oraz „ból milczeć nie umie” rodzice otrzymają propozycję działań wspierających rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych dziecka, nakierowanych na relacje rówieśnicze.
W świecie dorosłych komentujemy: jest niedojrzały społecznie, jest niedojrzały emocjonalnie. Oceniamy w ten sposób zachowania i reakcje ludzi – w domu, związku partnerskim czy pracy. O tym, jak komunikujemy z ludźmi, jak rozwiązujemy konflikty i w jaki sposób radzimy sobie z trudnymi sytuacjami w życiu, decydują między innymi nasze nawyki i wzorce zachowań wyniesione ze środowiska, które nas ukształtowało.
Świat, w którym żyjemy to świat, który powstaje z jakości naszych relacji. Jak zatem budować relacje, w których minimalizujemy rywalizację, autorytaryzm czy przemoc? Jak rozwijać relacje, które mają miejsce w sieci
i mediach społecznościowych? Jak wspierać dziecko w rozwoju, aby brutalność otoczenia miała na nie jak najmniejszy wpływ?
W trakcie wykładu rodzice dowiedzą się, czego uczy się dziecko w relacji rówieśniczej. Co charakteryzuje relacje rówieśnicze pokolenia I-Genu? Co może być sygnałem ostrzegawczym dla rodzica, że dziecko jest dręczone emocjonalnie lub fizycznie przez rówieśników (mobbing, bullying, hejt)? Jakie działania podjąć, aby chronić dziecko przed brutalnością lub przemocą ze strony innych dzieci? Dlaczego warto wyjaśniać dziecku, czym jest przemoc i w jaki sposób o tym rozmawiać? Odwołując się do studium przypadku zobaczymy także, kiedy rywalizacja zagraża harmonijnemu rozwojowi relacji dziecka z otoczeniem.

Drodzy rodzice, pragniemy odpowiedzieć na Państwa potrzeby związane z wykładami. Będziemy wdzięczni za uzupełnienie ankiety podsumowującej wykład:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeMz78tYmPGdu1g6ivMLgb9afqU9QiCyGbpo5A_sTh_rv42jw/viewform

Do pobrania