Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Planowanie przestrzenne 4

Seminarium
120 min
Seminaria
Przedmiot: Planowanie przestrzenne
Miasto: Wrocław
Planowanie przestrzenne
Przygotowujemy projekt rewitalizacji przestrzeni miejskiej
Podczas czwartego seminarium studenci wymienią się między sobą pomysłami i wybiorą wśród nich najlepsze proponowane rozwiązania zmian urbanistycznych. Na ich podstawie zaczną przygotowywać finalny model uzupełnień przestrzeni miejskiej.

Podczas cyklu seminariów studenci pracują metodą projektową. W zależności od dynamiki pracy grupy, kolejność i tematyka spotkań może ulec nieznacznej zmianie. Pełny opis specjalizacji znajdziesz TUTAJ.
Zadanie przed:
Na ostatnich zajęciach studenci przygotowywali model kawiarni w skali 1:100 w sąsiedztwie zabytkowego kościoła wraz z zagospodarowaniem terenu przed kawiarnią. Przykładowy moduł malutkiej kawiarni parkowej to: szerokość 9m x długość 12m x wysokość 4m (około 3.5m wewnątrz).

Następne zajęcia zostaną poświęcone modelowaniu większej przestrzeni. Prosimy studentów, by się zastanowili, wykorzystując przykładowy model kawiarni 9mx12mx4m lub jego zwielokrotnienie:

- Jaka jest powierzchnia kawiarni?
- Ile podobnych miejsc usługowych i jakie mogłyby to być usługi, zmieści się na poziomie parteru na terenie o wymiarach 70m x 100m?
- Ile takich miejsc będzie miało dostęp od strony ulicy?
- Co można zbudować na wyższych kondygnacjach i jaka ilość kondygnacji będzie odpowiednia dla omawianego terenu?
- Jakie wysokie będą budynki?
- Jak wyobrażasz sobie zabudowę takiego obszaru - forma elewacji, bryła, dach, materiały? Proszę pomyśleć o istniejącym sąsiedztwie.
- Czy oprócz budynków znajdzie się na tym obszarze miejsce na tereny zielone?
- Ile osób będzie korzystać z takiej nowej przestrzeni miejskiej i jaki będzie to miało wpływ na cały obszar?

Wszystkie tematy będą omawiane na zajęciach, ale zastanowienie się nad powyższymi pytaniami w domu będzie bardzo cenne.