Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Jak mierzyć bez linijki?

Warsztaty
60 min
Blok Człowiek
Przedmiot: Matematyka
Miasto: Wrocław
Czy wiesz, że Międzynarodowy Układ Jednostek Miar został zatwierdzony dopiero w 1960 roku? W takim razie jak ludzie radzili sobie wcześniej?
Ludzie już wieki temu odmierzali jedwab na suknie czy podawali długości dróg. Używali do tego jednak różnych miar, co prowadziło do licznych oszustw i nieporozumień.
W starożytnym Egipcie powstały pierwsze jednostki miary oparte na ludzkim ciele: łokieć, dłoń, palec. Natomiast Rzymianie stopą mierzyli odległości i podawali ich długości w krokach, a krótsze odcinki odmierzali szerokością kciuka.
Na zajęciach studenci dowiedzą się, jak zmieniał się system miar. Będą mierzyć przedmioty za pomocą swojego ciała, ale też użyją do tego współczesnych narzędzi. Razem z prowadzącą odpowiedzą na pytanie: dlaczego zastąpiono stary system miar długości współczesnym?

Polecamy również scenariusz lekcji pt. “Ile papieru jest w rolce?”, dzięki któremu uczniowie poznają różne możliwości pomiaru, bez użycia specyficznych narzędzi, a także poznają dawne miary handlowe.

Przed zajęciami

Szczegóły miejsca zajęć:
RECEPCJA: pod salą 607 Instytutu Matematycznego (wejście do budynku od ul. Benedykta Polaka)
MAPA: https://goo.gl/maps/iKtHCvcNnP3uj7h9A
ODBIÓR: po zajęciach prosimy odbierać dzieci spod sali 607.
PARKING: przy ul. Fryderyka Joliot-Curie lub ul. Benedykta Polaka
Informacje dodatkowe dla rodziców:
PUNKTUALNOŚĆ: ze względu na organizację zajęć oraz odpowiedzialność organizatora za uczestników, prosimy o bezwzględnie punktualne przyprowadzanie oraz odbieranie dzieci po zajęciach.

OBOWIĄZKOWO: identyfikator z imieniem i nazwiskiem oraz aktywnym numerem telefonu do rodzica.

Na recepcji zajęć będzie czekała na Państwa ankieta badająca satysfakcję z zajęć Uniwersytetu Dzieci. To dzięki Państwa opinii będziemy mogli tworzyć coraz lepsze zajęcia, dlatego zachęcamy do jej wypełnienia. Wyniki badania posłużą do stworzenia oferty odpowiadającej Państwa potrzebom.
Dziękujemy!