Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Co łączy człowieka z Piramidą Cheopsa?

Warsztaty
60 min
Blok Człowiek
Przedmiot: Matematyka
Miasto: Warszawa
Czy wiesz, że ślady tak zwanej złotej proporcji odnaleźć można już w budowlach powstałych w starożytności, np. w Piramidzie Cheopsa czy Partenonie?
Okazuje się, że ciało człowieka również zbudowane jest według zasady złotej proporcji. Na jej przykładzie można dostrzec, że zarówno w przyrodzie, jak i w architekturze występują pewne regularności. Podczas warsztatów dzieci dowiedzą się, czym są proporcje oraz czym jest złota proporcja. Wykorzystując wiedzę matematyczną wspólnie skonstruują „złoty prostokąt”.

Przygotowaliśmy też scenariusz lekcji dla nauczycieli pt. „Ile matematyki jest w obrazie?", ukazujący kolejne związki matematyki ze sztuką. Podczas zabawy ruchowej i eksperymentów uczniowie poznają pojęcia perspektywy i anamorfozy, a także stworzą własny przyrząd optyczny i rysunek anamorficzny.

Przed zajęciami

Szczegóły miejsca zajęć:
RECEPCJA: prosimy zwrócić uwagę na oznaczenia w budynku.
MAPA: https://goo.gl/maps/82iyVyapArW5JCJ67
ORGANIZACJA: podczas czekania na dziecko prosimy o zachowanie dystansu społecznego.
ODBIÓR: w miejscu recepcji.
PARKING: wzdłuż ul. Karowej, zalecany przyjazd komunikacją miejską.
Informacje dodatkowe dla rodziców:
Prosimy o przyniesienie spisanych wyników z zadania przed zajęciami.
OBOWIĄZKOWO: identyfikator z nr tel. do rodzica/opiekuna.
PUNKTUALNOŚĆ: ze względu na organizację zajęć oraz odpowiedzialność organizatora za uczestników, prosimy o bezwzględnie punktualne przyprowadzanie oraz odbieranie dzieci po zajęciach.
ORGANIZACJA: prosimy o czekanie na dziecko na parterze lub poza budynkiem oraz o nie przemieszczanie się po Wydziale.
Ważne informacje:
Zmierz wzrost rodzica (od podłogi do czubka głowy). Następnie zmierz odległość od podłogi do jego pępka. Zanotuj wyniki na kartce. Używając kalkulatora, podziel wartość pierwszego pomiaru (wzrostu) przez wartość drugiego (od podłogi do pępka) np. wzrost 164 cm, wysokość od podłogi do pępka: 98 cm; obliczenie 164 : 98 = 1,67.
Wynik zapamiętaj lub zapisz na kartce i przynieś ze sobą w dniu warsztatów.