Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

II Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej. Ile sekretów kryje złotówka?

2024-03-13
Zuzanna Chmielewska
„Dzisiaj ci tego nie kupię” – każde dziecko nie raz usłyszało to zdanie od swojego rodzica. A po pytaniu „Dlaczego?” otrzymało nierzadko bardzo długą odpowiedź. To pierwsze zderzenia dziecka z ekonomią. Na pozór niezbyt interesującą najmłodszych, a jednak obecną w ich życiu od pierwszych lat.

9 marca 2024 byliśmy na II Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej. Ile sekretów kryje złotówka? Przeczytaj relację.

Dzieci podsłuchują dorosłych, dlatego ciekawi je, czym jest kredyt czy lokata

O tym, jak rozwijać przedsiębiorczość uczniów, rozmawialiśmy z uczestnikami II Forum Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej. Ile sekretów kryje złotówka? Spotkanie przygotowało Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Forum miało na celu wymianę doświadczeń oraz wsparcie w doskonaleniu codziennej pracy nauczycieli klas 1-3 w zakresie edukacji matematycznej i finansowej.

Na zaproszenie organizatorów przeprowadziliśmy warsztaty z Metody Pytań i Doświadczeń skoncentrowane na tematach związanych z zarządzaniem pieniędzmi.

O ekonomii, jak o każdej innej dziedzinie, warto mówić w konkretnym kontekście, pokazywać praktyczną stronę wiedzy. Dlatego z uczestnikami szkolenia: wspólnie dzieliliśmy kieszonkowe, wymyślaliśmy sposoby oszczędzania na podróż do Włoch, oglądaliśmy monety z różnych stron świata i zgłębialiśmy historię środków płatniczych.

Aktywności opierały się na scenariuszach z projektu Mali Ekonomiści. Po co wymyślono pieniądze? >> poczytaj o projekcie.

Uwielbiamy przekazywać nauczycielom praktyczne narzędzia

„Moi uczniowie sporo wiedzą o pieniądzach. Znają pojęcia, takie jak kredyt czy budżet, bo o tym mówi się w domu, ale nie do końca je rozumieją. Szukam więc pomysłów na zajęcia, które im na to pozwolą. Dziś przekonałam się, że proste zabawy czy symulacje doskonale nadają się do tego, by dzieci same wyciągały z nich potrzebne wnioski” – dzieli się wrażeniami po szkoleniu pani Karolina, nauczycielka z Warszawy.

Bardzo lubimy takie spotkania na żywo. Pozwalają nam lepiej poznać aktualne edukacyjne potrzeby nauczycieli i odpowiednio na nie reagować. Organizatorom gratulujemy świetnej inicjatywy i dziękujemy za zaproszenie.

Wypatruj nas na kolejnych targach, piknikach, konferencjach związanych z edukacją! Śledź nas na Facebooku i nie przegap okazji, by się z nami spotkać.

Szykujemy szkolenie online z Metody Pytań i Doświadczeń – wkrótce więcej szczegółów!