Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Technologie (dez)informacyjne

Czy wiesz, że 48% ludzi w wieku 18-25 lat bierze za źródło informacji o pandemii posty w mediach społecznościowych? Najnowszy raport Instytutu Badań Medialnych im. Leibniza wskazuje, że słowo "informacja" starszym pokoleniom użytkowników Internetu kojarzy się niemal automatycznie z dziennikarstwem, ale w przypadku młodszych ten związek nie jest już taki oczywisty.

A czy wiesz, że właśnie przed chwilą prawdopodobnie sam uległeś dezinformacji? Statystyki podane w pierwszym zdaniu opisu specjalizacji są celowo błędne, a liczba procentowa została zawyżona aż o 18%!

Ile informacji, które znajdujemy w Internecie, jest prawdziwych? Co wpływa na nasz wybór źródła informacji? Jaki zasięg ma w sieci dezinformacja? 

Celem pracy projektowej będzie analiza wybranych technologii odpowiedzialnych za  szerzenie się dezinformacji. Podczas seminariów studenci zapoznają się z nowoczesnymi, zautomatyzowanymi metodami wyszukiwania i weryfikacji informacji. Dowiedzą się, czym jest anonimowość i prywatność w sieci, aby odpowiedzieć na pytanie, jak dbać o swoje bezpieczeństwo.

Specjalizacja będzie dla uczestników okazją do poszerzenia swoich umiejętności związanych z użytkowaniem Internetu, tworzeniem prostych grafik internetowych (Canva) oraz użytkowaniem mediów społecznościowych. Zajęcia przyczynią się także do wzrostu świadomości i poczucia bezpieczeństwa w sieci.
Jeśli Twoje dziecko zainteresowane jest tą specjalizacją - napisz maila na adres: specjalizacje.online@ud.edu.pl i podaj nazwę specjalizacji, którą wybiera na semestr wiosenny.