Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Geopolityka

W dobie hiperłączności i ekspansywnej cyfryzacji platformy społecznościowe odgrywają ogromną rolę w życiu publicznym, służąc za rodzaj infrastruktury m.in. dla środowiska akademickiego, dziennikarstwa czy służby publicznej i państwowej. 

Wiele z technologii powstało w erze „utopizmu technologicznego” - zakładając, że bardziej połączona i poinformowana populacja oznaczałaby bardziej otwarte i demokratyczne społeczeństwa. Jednak w rzeczywistości technologie te w coraz większym stopniu stają się narzędziami, za pomocą których ludzie z najróżniejszymi motywacjami kierują podziałami. Niezależnie od tego, czy poprzez skoordynowane operacje informacyjne, czy zwykły retweet bez weryfikacji, fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje, mogą szybko i łatwo rozprzestrzeniać się na platformach społecznościowych. Czy polityka dezinformacji działa w czasach pandemii? Jeśli tak, to w jakim celu?

Podczas zajęć studenci poznają metody gromadzenia, analizy i prezentacji danych. Przeprowadzą analizę informacji prasowych pochodzących z różnych źródeł. Dowiedzą się, na czym polegają techniki dezinformacji, oraz czy możemy się przed nimi ustrzec. Sprawdzą krok po kroku wszelkie podobieństwa, interakcje i różnice pomiędzy przykładowymi komunikatami i spróbują wyodrębnić nie tylko standardowe i sprawdzone procedury, ale i takie, które nie zostały wcześniej rozpoznane lub dostrzeżone. Zajęcia będą oparte na pracy w podgrupach-państwach. Finalny efekt współpracy – analizę wybranego przykładu międzynarodowej dezinformacji, jej mocne i słabe strony – studenci zaprezentują podczas ostatniego spotkania.
Jeśli Twoje dziecko zainteresowane jest tą specjalizacją - napisz maila na adres: specjalizacje.online@ud.edu.pl i podaj nazwę specjalizacji, którą wybiera na semestr wiosenny.